Pracovní listy – Starší školáci – NĚMČINA
TÉMA: OVOCE |
||||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: ananas, angrešt, banán, broskev, citron ♦ Zaměřeno: Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., přítomný a minulý čas (préteritum) slovesa SEIN – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: grep, hroznové víno, hruška, jablko, jahoda ♦ Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., přítomný čas způsobového slovesa MÖGEN – klad, zápor a otázka + porozumění textu |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: kiwi, malina, mandarinka, mango, meruňka ♦ Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., přítomný a minulý čas slovesa SEIN – klad a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: ostružina, pomeranč, rybíz, švestka, třešně ♦ Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., přítomný a budoucí čas slovesa ESSEN – klad, zápor a otázka |
|||||||||
TÉMA: ZELENINA |
||||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: brambora, brokolice, celer, cibule, česnek ♦ Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., přítomný a minulý čas slovesa KAUFEN – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: dýně, kedlubna, křen, kukuřice, květák ♦ Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., přítomný a minulý čas slovesa SEIN – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: mrkev, okurka, paprika, petržel, pórek ♦ Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., přítomný a budoucí čas slovesa ESSEN – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: rajče, ředkvička, salát, špenát, zelí ♦ Zaměřeno: z gramatiky na podstatná jména, člen neurčitý a člen určitý, ukazovací zájmeno DIESER v sg. a pl., minulý čas slovesa ESSEN – klad, zápor a otázka + porozumění textu |
|||||||||
TÉMA: ČÍSLA 1-20 |
||||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: nula, jeden, dva, tři, čtyři, pět (+ ovoce) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 1-5; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: šest, sedm, osm, devět, deset (+ ovoce) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 1-5; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: jedenáct, dvanáct, třináct, čtrnáct, patnáct (+ ovoce) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 1-5; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: šestnáct, sedmnáct, osmnáct, devatenáct, dvacet (+ ovoce) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 1-5; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
TÉMA: ČÍSLA 10-110 |
||||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: deset, jedenáct, dvanáct, dvacet, dvacet dva (+ zelenina) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 10-22; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: třináct, čtrnáct, třicet, třicet tři, čtyřicet, čtyřicet čtyři (+ zelenina) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 10-22; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: patnáct, šestnáct, padesát, padesát pět, šedesát, šedesát šest (+ zelenina) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 10-22; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: sedmnáct, osmnáct, sedmdesát, sedmdesát sedm, osmdesát, osmdesát osm (+ zelenina) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 10-22; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: deset, devatenáct, devadesát, devadesát devět, sto, sto deset (+ zelenina) ♦ Zaměřeno: z gramatiky na znalost čísel 10-22; singulár a plurál podstatných jmen |
|||||||||
TÉMA: BARVY A TVARY |
||||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: béžová, bílá, černá, červená ♦ Zaměřeno: na znalost základních barev a následně i tvarů z gramatiky na podstatná jména v sg.; člen určitý a neurčitý; přítomný a minulý čas slovesa SICH AN/ZIEHEN, jen v sg. – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: fialová, hnědá, modrá, oranžová ♦ Zaměřeno: na znalost základních barev a následně i tvarů z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; člen určitý a neurčitý; přítomný a minulý čas slovesa SICH AUS/ZIEHEN, jen v pl. – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: růžová, šedá, zelená, žlutá ♦ Zaměřeno: na znalost základních barev a následně i tvarů z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; člen neurčitý a určitý; přítomný a minulý čas (préteritum) slovesa SEIN – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: čtverec, hvězda, kruh, trojúhelník ♦ Zaměřeno: na znalost základních barev a následně i tvarů z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; člen neurčitý a určitý; ukazovací zájmena v sg. a pl. |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: jehlan, koule, krychle, válec ♦ Zaměřeno: na znalost základních barev a následně i tvarů z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; člen neurčitý a určitý; ukazovací zájmena v sg. a pl. |
|||||||||
TÉMA: MOJE RODINA |
||||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: otec, matka, syn, dcera ♦ Zaměřeno: na znalost členů rodiny z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací zájmena; přítomný čas sloves KOCHEN, MACHEN, MALEN, SUCHEN; slovosled v německé větě – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: dědeček, babička, vnuk, vnučka ♦ Zaměřeno: na znalost členů rodiny z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací zájmena; přítomný čas sloves FRAGEN, SPIELEN, WOHNEN; slovosled v německé větě – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: strýc, teta, synovec, neteř ♦ Zaměřeno: na znalost členů rodiny z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací zájmena; přítomný čas sloves ARBEITEN, RECHNEN, WARTEN (pozor na vkládané „e“ pro snazší výslovnost); slovosled v německé větě – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: prarodiče, rodiče, sourozenci, dvojčata ♦ Zaměřeno: na znalost členů rodiny z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací zájmena; přítomný čas sloves BADEN, ENDEN, ZEICHNEN (pozor na vkládané „e“ pro snazší výslovnost); slovosled v německé větě – klad, zápor a otázka |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: bratr, sestra, bratranec, sestřenice ♦ Zaměřeno: na znalost členů rodiny z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací zájmena |
|||||||||
TÉMA: SLOVESA S PEJSKY I. |
||||||||||
TÉMA: SLOVESA S KOČIČKAMI I. |
||||||||||
TÉMA: KVĚTINY A STROMY |
||||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: fialka, karafiát, kopretina, maceška ♦ Zaměřeno: na rozpoznání květin z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací a ukazovací zájmena |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: narcis, pampeliška, petrklíč, pomněnka ♦ Zaměřeno: na rozpoznání květin z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací a ukazovací zájmena |
|||||||||
zadání: klíč: NJ-09-C-03K |
Aktivní slovní zásoba: růže, slunečnice, sněženka, tulipán ♦ Zaměřeno: na rozpoznání květin z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací a ukazovací zájmena |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: bříza, dub, javor, smuteční vrba ♦ Zaměřeno: na rozpoznání listnatých stromů z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací a ukazovací zájmena |
|||||||||
zadání: klíč: |
Aktivní slovní zásoba: borovice, jedle, modřín, smrk ♦ Zaměřeno: na rozpoznání jehličnatých stromů z gramatiky na podstatná jména v sg. a pl.; přivlastňovací a ukazovací zájmena |