ROLINO jazykové leporelo – KLÍČ


V ROLINU vymýšlíme neustále nové výukové materiály – hlavním cílem je přitáhnout děti/studenty k výuce cizích jazyků nenásilnou a zábavnou formou, ale gramatika a logika má v naší metodice také své místo… 

ROLINO jazykové leporelo je ve čtyřech věkových úrovních, 6 jazykových úkolů plus 2 chytré ROLINO taháky :

Po vyluštění všech jazykových úkolů si vystřihněte ROLINO tahák, ktarý můžete dále využívat (ve škole, doma, …).

ROLINO jazykové leporelo pro 1. a 2. třídu – KLÍČ

Zaměření:

  • slovní zásoba na téma BARVY, ZVÍŘATA NA FARMĚ a OVOCE
  • přítomný čas slovesa BE + přídavná jména
  • přítomný čas způsobového slovesa CAN + významová slovesa

leporelo_1-2tr-01

Hádanka 1. – What is big? (Co je velké?)

Dítě určí, jaké zvířátko je velké, a anglicky ho napíše do políček. Správnost písmenek lze zkontrolovat v ROLINO taháku.

KLÍČ: GOAT

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování použijte ROLINO „tahák“, kde si ukazováním na jednotlivé obrázky a opakováním názvů zvířat zopakujete slovní zásobu ZVÍŘATA NA FARMĚ.
    • Následně procvičujte názvy zvířat s jednoduchou otázkou a odpovědí v přítomném čase slovesa BE: What is big? = Co je velké? * The goat is big. = Ta koza je velká. *  What is small? = Co je malé? * The duck is small. = Ta kachna je malá.
    • Procvičujte větičky s danými přídavnými jmény i na dalších vhodných příkladech z ROLINO „taháku“: The horse is big. = Ten kůň je velký * The rabbit is small. = Ten králík je malý.

leporelo_1-2tr-02

Hádanka 2. – Complete the crossword. (Křížovka)

Doplňte do křížovky chybějící písmenka ze slovní zásoby na téma BARVY. Správnost písmen lze zkontrolovat v ROLINO taháku.

KLÍČ: BROWN

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování použijte ROLINO „tahák“, kde si ukazováním na jednotlivé obrázky  zopakujete slovní zásobu BARVY.
    • Procvičujte krátké věty: It is yellow. = Je to žluté. * It is blue. = Je to modré. Atd.

leporelo_1-2tr-03

Hádanka 3. – How many red apples can you see? (Kolik červených jablek vidíš?)

Dítě se podívá na obrázek a spočítá všechna červená jablka. Správnost písmenek u číslovek lze zkontrolovat v ROLINO taháku.

KLÍČ: FOUR

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování si nejprve zopakujte číslovky 1-5 (1 = one, 2 = two, 3 = three, 4 = four, 5 = five).
    • Následně procvičujte slovní zásobu na téma OVOCE ukazováním a pojmenováním jednotlivých druhů ovoce na obrázku (apple = jablko, pear = hruška, strawberry = jahoda, grapes = hroznové víno).
    • Nyní procvičujte číslovky 1-5 se slovem APPLE = jablko * one apple = jedno jablko * two apples = dvě jablka * three apples = tři jablka * four apples = čtyři jablka * five apples = pět jablek. Atd.

leporelo_1-2tr-04

Hádanka 4. – What is in the picture? (Co je na obrázku?)

Dítě spojí čísla na obrázku tak, aby vyšel obrázek. Správnost písmenek lze zkontrolovat v ROLINO taháku.

KLÍČ: CHICKEN

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování použijte ROLINO „tahák“, kde si ukazováním na jednotlivé obrázky  zopakujete slovní zásobu ZVÍŘATA NA FARMĚ.
    • Následně procvičujte názvy zvířat s jednoduchou otázkou a odpovědí v přítomném čase slovesa BE: What is in the picture? = Co je na obrázku? * It is a hen. = Je to slepice. * What is in the picture? = Co je na obrázku? * It is a cow. = Je to kráva. Atd.

leporelo_1-2tr-05

Hádanka 5. – What can the pig eat? (Co může to prasátko sníst?)

Dítě vyznačí správnou trasu bludištěm a zjisíi, co pracátko sní. Správnost písmenek lze zkontrolovat v ROLINO taháku.

KLÍČ: BANANA

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování si nejprve zopakujte slovní zásobu na téma OVOCE ukazováním a pojmenováním jednotlivých druhů ovoce na obrázku (apple = jablko, pear = hruška, banana = banán).
    • Následně procvičujte názvy ovoce s jednoduchou otázkou a odpovědí v přítomném čase: What can the pig eat? = Co může to prasátko sníst? * The pig can eat the apple. = To prasátko může sníst to jablko.
    • Zvířátka obněňujte z ROLINO taháku: What can the rabbit eat? = Co může ten králík sníst? * The rabbit can eat the banana. = Ten králík může sníst ten banán. Atd.

leporelo_1-2tr-06

Hádanka 6. – Which animal is orange? (Které zvíře je oranžové?)

Vyberte zvířátko, které odpovídá správné odpovědi. Správnost písmenek lze zkontrolovat v ROLINO taháku.

KLÍČ: CAT

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování použijte oba ROLINO „taháky“, kde si ukazováním na jednotlivé obrázky a opakováním slovíček zopakujete slovní zásobu na téma BARVY a ZVÍŘATA NA FARMĚ.
    • Následně procvičujte názvy zvířat a barvičky s jednoduchou větičkou v přítomném čase slovesa BE: The chicken is yellow. = To kuře je žluté. * The horse is white. = Ten kůň je bílý. Atd.
    • Dále procvičujte zvířátka na obrázku s jednoduchou otázkou a odpovědí v přítomném čase slovesa BE: Which animal is pink? = Které zvíře je růžové? * The pig is pink. = To prase je růžové. * What animal is blue? = Které zvíře je modré? * The bird is blue. = Ten pták je modrý. Atd.

leporelo_1-2tr-07

Jak získat tajenku?

Pdle podbarvení čtverečků dopište písmenka z jednotlivých úkolů. Získané slovo (TAJENKU) potom  přepište na www.rolino.cz/tajenka

TAJENKA: RABBIT

>ROLINO jazykové leporelo pro 3. až 5. třídu – KLÍČ

Zaměření:

  • slovní zásoba na téma SLOVESA a ZVÍŘATA V ZOO
  • časování sloves v přítomném čase průběhovém – klad, zápor, otázka

leporelo_3-5tr-01

Hádanka 1. – Complete the wordsearch. (Osmisměrka)

Žák vyluští jednoduchou osmisměrku vyškrtáním jednotlivých sloves podle obrázků. Slovesa můžete
hledat ve všech osmi směrech a jednotlivá písmenka je možné použít vícekrát. Správná slovesa si můžete zkontrolovat v ROLINO taháku. Zbylá písmenka pak dají dohromady slovo = tajenka.

KLÍČ: FLYING

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování použijte ROLINO tahák, kde si ukazováním na jednotlivé
      obrázky a opakováním jednotlivých slovíček zopakujete slovní zásobu SLOVES.
    • Tvořte krátké věty v přítomném průběhovém čase: Já (právě teď) vařím = I am cooking. * Moje máma (právě teď) pracuje. = My mother is wording. * On (právě teď) čte. = He is reading. Atd.

leporelo_3-5tr-02

Hádanka 2. – What is the elephant doing? (Co právě teď dělá ten slon?)

Žák se podívá na obrázek a doplní do věty správné sloveso ve správném tvaru přítomného času průběhového – kladná věta. Vhodné sloveso najdete v ROLINO taháku.

KLÍČ: DRAWING

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování použijte ROLINO tahák, kde si ukazováním na jednotlivé
      obrázky a opakováním jednotlivých slovíček zopakujete slovní zásobu SLOVES.
    • Následně tato slovesa použijte ve tvaru přítomného času průběhového – kladná věta (použijte ROLINO „tahák“) a procvičujte na jednoduché otázce a odpovědi.
      • What is the elephant doing? = Co (právě teď) dělá ten slon?
      • The elephant is eating. = Ten slon (právě teď) jí.
      • The elephant is singing. = Ten slon (právě teď) zpívá.

leporelo_3-5tr-03

Hádanka 3. – Which animal is eating? (Které zvíře právě teď jí?)

Žák se podívá na obrázek a odpoví správně na otázku.

KLÍČ: GIRAFFE

  • Tipy na výuku:
    • Žák pojmenuje jednotlivá zvířata na obrázku (elephant = slon, tiger = tygr, monkey = opice, flamingo = plameňák, giraffe = žirafa).
    • Následně použijte ROLINO tahák a procvičujte jednotlivá zvířata společně se slovesy ve tvaru přítomného času průběhového na jednoduché otázce a odpovědi.
      • What is the monkey doing? = Co (právě teď) dělá ta opice?
      • The monkey is siting. = Ta opice (právě teď) sedí.
      • Which animal is sleeping? = Které zvíře (právě teď) spí?
      • The tiger is sleeping. = Ten tygr (právě teď) spí.

leporelo_3-5tr-04

Hádanka 4. – True or false? (Pravda nebo lež?)

Žák se podívá na obrázek a poté rozhodne, zda jsou věty pravdivé či nikoliv, a podle odpovědi zaškrtne příslušné písmenko. U každé věty označte písmenko ve sloupci PRAVDA nebo LEŽ. Písmenka vám dají slovo = tajenka.

KLÍČ: OPEN

  • Tipy na výuku:
    • Při úvodním procvičování použijte ROLINO tahák a s pomocí zde uvedené tabulky si procvičujte slovesa – nejprve v kladné větě, poté i v záporu a otázce – procvičujte na jednoduchých větách.
      • I am writing. = Já (právě teď) píši.
      • You aren’t playing. = Ty si (právě teď) nehraješ.
      • Is he singing? = Zpívá on (právě teď) ?
    • Nyní si důkladně přečtěte uvedené věty, přeložte je, pak použijte ROLINO tahák a zkuste podle tabulky převést věty do záporu a otázky. Následně zkuste vytvářet podobné věty s jinými slovesy.
      • The boy is swimming. = Ten kluk (právě teď) plave.
      • The boy isn´t swimming. = Ten kluk (právě teď) neplave.
      • Is the boy swimming. = Plave (právě teď) ten kluk?

leporelo_3-5tr-05

Hádanka 5. – Complete the crossword. (Křížovka)

Doplňte do křížovky chybějící SLOVESA z ROLINO taháku.

KLÍČ: SLEEP

  • Tipy na výuku:
    • Na stránce s křížovkou ukazujte a pojmenovávejte jednotlivá slovesa na obrázcích – na každé sloveso poté vytvářejte věty (použijte ROLINO tahák) v přítomném čase průběhovém, nejprve v kladné větě, poté i v záporu a otázce.
      • I am swimming. = Já (právě teď) plavu.
      • She isn’t writing. = Ona (právě teď) nepíše.
      • Are we eating? = Jíme my (právě teď) ?

leporelo_3-5tr-06

Hádanka 6. – Listen, complete and colour. (Poslech)

Naskenujte QR kód na stránce leporela a poslechněte si nahrávku. Seřaďte obrázky dle mluveného slova a doplňte písmenka ve správném pořadí. Písmenka vám dají slovo = tajenka. Pusťte si nahrávku několikrát po sobě – nejprve jen poslouchejte, až poté doplňujte písmenka.

KLÍČ: READ

  • Tipy na výuku:
    • K procvičení poslechu můžete následně věty napsat na papír jako diktát a pomocí ROLINO taháku je převést do záporu a otázky. Následně opět procvičujte slovesa obsažená ve větách v přítomném čase průběhovém, nejprve v kladné větě a následně i v záporné větě a otázce.
      • I am sleeping. = Já (právě teď) spím.
      • She isn’t working. = Ona (právě teď) nepracuje.
      • Is he working? = Pracuje on (právě teď)?

leporelo_3-5tr-07

Jak získat tajenku?

Podle podbarvení čtverečků dopište písmenka z jednotlivých úkolů. Získané slovo (TAJENKU) potom  přepište na www.rolino.cz/tajenka

TAJENKA: HOBBIES

ROLINO jazykové leporelo pro 6. a 7. třídu – KLÍČ

Zaměření:

  • slovní zásoba na téma KONÍČKY – slovesa a potřeby pro volnočasové činnosti
  • časování sloves v minulém čase prostém – pravidelná slovesa
  • výjimky při tvorbě slovesných triád u pravidelných sloves

leporelo_6-7tr-01

Hádanka 1. – Match the words. (Slovíčkovka)

Naskenujte QR kód na stránce leporela a pomocí nápovědy vyluštěte všechna slovíčka, jež
následně přiřaďte k názvům činností na stránce leporela. Písmenka ze žlutých čtverečků vám dají slovo = tajenka. Ve vyplňování vám pomohou již předvyplněná písmenka

KLÍČ: BICYCLE

  • Tipy na výuku:
    • Jednotlivé činnosti v levé části stránky můžeme použít i ve formě slovesa (PAINTING –PAINT, PHOTOGRAPHY – PHOTOGRAPH apod.). Použijte ROLINO „tahák“ a procvičujte tvary minulého času prostého tvořením vět s vyluštěnými předměty, nejprve v kladné větě, následně i ve větě záporné a otázce.
      • I painted with a paintbrush yesterday. = Já jsem maloval se štětcem včera.
      • We didn´t shop last week. = My jsme nenakupovali minulý týden.
      • Did you photograph that house on Monday? = Fotografoval jsi tamten dům v pondělí?

leporelo_6-7tr-02

Hádanka 2. – Secret message. (Tajná zpráva)

Podle nápověd na stránce leporela vyluštěte všechna slovíčka, která pak přiřaďte ke správnému obrázku ve spodní části, a doplňte do políček příslušná písmenka.

KLÍČ: CINEMA

  • Tipy na výuku:
    • V jednotlivých nápovědách si vyznačte použitá slovesa a procvičujte jejich použití společně s vyluštěnými slovíčky v minulém čase prostém, nejprve v kladné větě, následně i ve větě záporné a otázce.
      • I played football yesterday. = Já jsem včera hrál fotbal.
      • He didn´t pick mushrooms in the wood last week. = On nesbíral v lese houby minulý týden.
      • Did she ski last year? = Lyžovala ona vloni?

leporelo_6-7tr-03

Hádanka 3. – Find and complete. (Spirála)

Žák pečlivě projde spirálu (začátek u zelené šipky) a vyhledá v ní tvary sloves minulého času prostého, které si barevně vyznačí. Tvary sloves poté vyplňte do správných vět pod spirálou. Písmenka ze žlutých čtverečků pak napište do políček ve spodní části leporela.

KLÍČ: GAMES

  • Tipy na výuku:
    • Procvičujte si tvorbu minulého času prostého na známých pravidelných slovesech v kladné větě – do opakování zahrňte především slovesa AGREE = souhlasit, PAINT = malovat, CLIMB = šplhat, TRAVEL = cestovat a LISTEN = poslouchat.
      • I climbed the mountain yesterday. = Včera jsem šplhal na horu.
      • He listened to you last week. = On tě minulý týden poslouchal.
    • Věty ze stránky leporela si můžete přepsat na papír a převést je do záporné věty a otázky. Poté vše přeložit do češtiny. Jako pomůcku můžete použít náš ROLINO tahák.
    • Následně opět procvičujte slovesa obsažená ve větách v minulém čase prostém, nejprve v kladné větě a následně i v záporné větě a otázce.
      • I travelled by car yesterday . = Včera jsem cestovala autem.
      • He didn´t study German last year. = On nestudoval minulý rok němčinu.
      • Did she agree with us last week? = Souhlasila s námi minulý týden?

leporelo_6-7tr-04

Hádanka 4. – Complete the crossword. (Křížovka)

Žák doplní do křížovky správné tvary sloves v minulém čase prostém podle obrázků. Hledejte vždy stejná čísla. Správnost vyplnění si zkontrolujte v ROLINO taháku.

KLÍČ: CHESS

  • Tipy na výuku:
    • Věty ze stránky leporela si můžete přepsat na papír a převést je do záporné věty a otázky. Poté vše přeložit do češtiny. Jako pomůcku můžete použít náš ROLINO tahák. Jako pomůcku můžete použít náš ROLINO tahák. Následně opět procvičujte slovesa obsažená ve větách v minulém čase prostém, nejprve v kladné větě a následně i v záporné větě a otázce.
      • He jumped in the garden last weekend. = On minulý víkend skákal na zahradě.
      • They didn´t cry yesterday. = Oni včera neplakali.
      • Did she watch TV last Monday? = Dívala se na televizi minulé pondělí?

leporelo_6-7tr-05

Hádanka 5. – Create the dialogue. (Rozhovor)

Žák seřadí správně věty v rozhovoru a podle jejich pořadí napíše odpovídajícípísmenka do políček
ve spodní části leporela.

KLÍČ: SPORT

  • Tipy na výuku:
    • V rámci dalšího procvičování pak můžete zkusit vymýšlet vlastní verze rozhovoru a
      obměňovat obsažené činnosti za jiná známá pravidelná slovesa ve tvaru minulého
      času prostého.
    • Simulujte rozhovor podle vaší skutečnosti, např. se ptejte žáka, co opravdu dělal minulý víkend

leporelo_6-7tr-06

Hádanka 6. – Listen, complete and colour. (Poslech)

Naskenujte QR kód na stránce leporela a poslechněte si nahrávku. Ke každé větě přiřaďte správný obrázek a podle jejich pořadí doplňte správná písmenka do očíslovaných políček. Puste si nahrávku několikrát po sobě – nejprve jen poslouchejte, až poté doplňujte písmenka.

KLÍČ: BAKING

  • Tipy na výuku:
    • K procvičení poslechu můžete následně věty napsat na papír jako diktát a pomocí ROLINO taháku je převést do záporu a otázky.
    • Následně opět procvičujte ostatní pravidelná slovesa v minulém čase prostém, nejprve v kladné větě a následně i v záporné větě a otázce.
      • I walked in the wood yesterday. = Včera jsem se procházel v lese.
      • He didn´t play in his room last week. = On si minulý týden nehrál ve svém pokoji.
      • Did they paint the picture last month? = Namalovali oni minulý měsíc ten obraz?

leporelo_6-7tr-07

Jak získat tajenku?

Podle podbarvení čtverečků dopište písmenka z jednotlivých úkolů. Získané slovo (TAJENKU) potom  přepište na www.rolino.cz/tajenka

TAJENKA: HOBBIES

Zaměření:

  • slovní zásoba na téma LÉTO – slovesa a podstatná jména související s letním obdobím
  • tvorba slovesných triád a časování sloves v minulém čase prostém – pravidelná a nepravidelná slovesa

leporelo_8-9tr-01

Hádanka 1. – Word definitions. (Definic)

Žák spojí anglické definice se slovíčky, která popisují. Podle jejich pořadí pak napište příslušná
písmenka do očíslovaných políček ve spodní části leporela.

KLÍČ: PICNIC

  • Tipy na výuku:
    • Nejprve si pečlivě přečtěte všechny definice a přeložte je do češtiny. V jednotlivých definicích si vyznačte použitá slovesa a procvičujte jejich použití v jednoduchých větách v minulém čase prostém v kladné větě.
      • I wore a new hat yesterday. = Včera jsem měl na sobě nový klobouk.
      • He used the scissors last week. = On použil ty nůžky minulý týden.
    • Při následném opakování opět použijte slovesa obsažená v definicích a tvořte jednoduché věty společně s připojenými slovíčky, nejprve v kladné větě, následně i ve větě záporné a otázce.
      • I wore my shorts last week. = Já jsem měl na sobě minulý týden své kraeasy.
      • He didn’t use sunscreen yesterday. = On včera nepoužil opalovací krém.

leporelo_8-9tr-02

Hádanka 2. – Unscramble the words. (Přesmyčky)

Žák vyluštětí z přesmyček tvary nepravidelných sloves v minulém čase prostém. Písmena ze žlutých
čtverečků pak vyplňte do políček ve spodní části leporela. Použijte ROLINO tahák jako nápovědu.

KLÍČ: HOTDOG

  • Tipy na výuku:
    • Při následném opakování si věty ze stránky leporela přepište na papír, přeložte je do češtiny a pak je převeďte do záporné věty a otázky a přeložte je do češtiny . Jako pomůcku můžete použít náš ROLINO tahák. Následně opět procvičujte slovesa obsažená ve větách v minulém čase prostém, nejprve v kladné větě a následně i v záporné větě a otázce.
      • I had a big car last year. = Minulý rok jsem měla velké auto.
      • We didn’t take our umbrella yesterday. = Včera jsme si nevzali náš deštník.

leporelo_8-9tr-03

Hádanka 3. – Read and answer. (Text s kvízem)

Na stránce leporela nejprve naskenujte QR kód a důkladně si přečtěte text, který najdete na našich webových stránkách. Celý text si přečtěte několikrát po sobě a následně si ho postupně přeložte do češtiny, abyste celému textu důkladně porozuměli.

Nyní si na stránce leporela přečtěte a přeložte všechny otázky a následně vyberte z nabídky správné odpovědi. Příslušná písmenka (najdete v závorce před jednotlivými odpověďmi) pak napište do políček dole.

KLÍČ: SWIM

  • Tipy na výuku:
    • Z textu vypište všechna použitá pravidelná i nepravidelná slovesa a na papír ke slovesům doplňte tvary slovesných triád (tj. VISIT – VISITED – VISITED; SEE –SAW – SEEN atd.). Procvičujte tvary všech obsažených sloves v minulém čase prostém za pomoci jednoduchých vět nejprve v kladné větě, následně i ve větě záporné a otázce. Správné tvary slovesných triád si můžete zkontrolovat s naším ROLINO tahákem.
      • I visited the museum yesterday. = Včera jsem navštívila to muzeum.
      • We didn’t eat croissants last week. = Minulý týden jsme nejedli croissanty

leporelo_8-9tr-04

Hádanka 4. – Complete the crossword. (Křížovka)

Žák vyluští slova podle nápověd a doplňí do křížovky chybějící písmenka ze slovní zásoby na téma
LÉTO. Slovo, které vám v křížovce vyjde, potom zapište do políček ve spodní části leporela.

KLÍČ: FISHING

  • Tipy na výuku:
    • Při následném opakování opět použijte slovesa obsažená v nápovědách a tvořte jednoduché věty společně s vyluštěnými slovíčky, nejprve v kladné větě, následně i ve větě záporné a otázce.
      • I saw some butterflies yesterday. = Včera jsem viděl nějaké motýly.
      • He didn’t wear a swimsuit last weekend. = Minulý víkend na sobě neměl plavky.

leporelo_8-9tr-05

Hádanka 5. – Complete the crossword. (Spirálovka)

Naskenujte QR kód na stránce leporela a na webové stránce vyluštěte správné tvary sloves, která patří do vět, které zde najdete. Vyluštěná slova pak postupně doplňte do spirálové křížovky a písmenka ze žlutých čtverečků následně napište do políček ve spodní části leporela.

KLÍČ: CYCLING

  • Tipy na výuku:
    • Při následném opakování si věty z webové stránky s doplněnými slovesy přepište na papír, převeďte do záporné věty a otázky, poté je přeložte je do češtiny. Jako pomůcku můžete použít náš ROLINO tahák. Poté opět procvičujte slovesa obsažená ve větách v minulém čase prostém, nejprve v kladné větě a následně i v záporné větě a otázce.

leporelo_8-9tr-06

Hádanka 6. – Cross out the letters. (Vyškrtávačka)

Naskenujte QR kód na stránce leporela, abyste se dostali na naše webové stránky. Zde nejprve pomocí nápovědy vyluštěte všechna slovíčka a následně pak v tabulce na pravé straně stránky písmena z jednotlivých slov najděte a vyškrtejte podle instrukcí. Z písmen, která vám v tabulce zbydou, pak pomocí níže uvedené nápovědy vyluštěte slovo (písmenka jsou přeházená), které pak napište do políček ve spodní části leporela.

KLÍČ: TRAVEL

  • Tipy na výuku:
    • Při následném opakování opět použijte slovesa obsažená v nápovědách a tvořte jednoduché věty společně s vyluštěnými slovíčky, nejprve v kladné větě, následně i ve větě záporné a otázce.
      • I ate some ice cream last Monday. = Minulé pondělí jsem snědl nějakou zmrzlinu.
      • He didn’t wear sunglasses yesterday. = On včera neměl na sobě sluneční brýle.

leporelo_8-9tr-07

Jak získat tajenku?

Podle podbarvení čtverečků dopište písmenka z jednotlivých úkolů. Získané slovo (TAJENKU) potom  přepište na www.rolino.cz/tajenka

TAJENKA: HOLIDAYS